Saturday, 19 February 2011

A dream castle



I read through my post from yesterday and I just want to correct any illusions I may have given that I have purchaised a palace or rather a dream castle that I am now renovating with my builder and plumber and electrician!
I will in fact do a lot of the work myself, but there are some work I simply cannot do...even I (...I am after all superwoman) have to (at times) admit there are tasks that are best left for the professionals...
My future home is tiny, I think I can describe it to be a small cosy nest - enough for me, my things and hopefully an adopted cat.

Above is an old watercolour painting by my father. He was about to throw it away when I rescued it and placed it inside this lovely frame.

6 comments:

akissfromthepast said...

very nice painting! throwing away would be horrible. good that you rescued it! looks very good whit those frames!

linnea-maria said...

Åh litet eller ej. Ett alldeles eget hem är alltid ett slott. Nu bor jag i ett stort hus med stor familj men ibland kan jag sakna den där varma lilla lägenhetern med bara mina pryttlar i och bara jag som bestämmer, stökar ner, städar....etc.
Den tavlan var otroligt fin. Jag tycker ramen var så passande också. Många kramar /Therese

P.K said...

I agree, that is a very nice painting and the perfect frame for it. Good luck with your renovations, nest building large or small is almost the same amount of work. Happy Weekend.

Made in Persbo...Carina said...

Tack för dina rar ord och för att du delar med dig av ditt liv! Det är sådant som gör att man känner sig mindre ensam :)
Det är så mycket man har att fundera över....som jagar mig under nätterna och som väcker mig alltför tidigt på morgonen. Jag kommer att bo kvar, men hela den ekonomiska situationen kommer att bli ny. Kostnaderna det dubbla och en stor osäkerhet innan man får in nya rutiner. Vissa saker kommer att försvinna från hemmet medan andra stannar kvar. Jag får försöka vara påhittig och lösa brister som uppstår på ett kreativt sätt. Har alltid beundrat människor man läst om i inredningsmagasinen, ensamma starka kvinnor med mer smak än pengar. För mig har det snarare varit tvärtom, inget överflöd men ändå mer pengar än smak men det är något jag blir tvungen att vända på nu. Vad är det man brukar säga...nöden är påhittighetens bästa vän.
Vilken tur att det finns så många fina bloggar att hämta inspiration från!
Önskar dig all lycka med ditt nya hem Nina! Jag kommer att följa dig på vägen :)
Kramar, Carina

Lorrie said...

Big or small, the important thing is to feel that it's YOUR castle - the place you call home and can be yourself!

Lovely watercolour - so glad you rescued it.

Pia said...

Åååh, du skall flytta!!! DET skall bli spännande att följa med den rumban!

Jag älskar akvareller! Vilken tur du hann rädda den!

Hoppas du får en trevlig ny vecka!