Thursday, 12 July 2012

I seem to be...

...on a very lucky path when it comes to finding stuff at fleamarkets. I mean, what are the odds, that you find the perfect little row of hooks and it fits perfectly in a little nook in my hall. And I didn't have the measures with me! I've been looking for hooks for my keys and other important stuff. Lucky me!
I keep fresh rosepetals in the champagne glass;) But these petals are a few days old.

Today has been a rather grey day here in Helsinki, I made fishsoup earlier in the day and the scent made me so hungry, I've had two bowls already!

3 comments:

G:a Affären said...

Ibland är fynden bara sådär perfekt, lite av "det var meningen". Såg en skymt av en fin grammofontratt i förra inlägget, jag skulle kunna ha hur många som helst av dem!
Varje sommar åker jag till Helsingfors med min gamla mamma, det är en tradition, men i år verkar det inte kunna bli av. Synd, för jag tycker om den staden liksom att träffa släktingar.
Ha det gott Nina!
Cia

linnea-maria said...

Vilken fin idé att lägga rosenblad i skålar. De doftar ju så gott. Min trädgård doftar väldigt mycket av pioner just nu, de borde funka likadant. :) Vilken tur du hade som hittade krokbrädan och att den passade så där precis på millimetern. Du har fått en award hos mig och känn dig fri att anta den eller inte. Kram /Therese

Nina said...

Ja Cia, grammofontrattar kan man väl aldrig ha för många av! De är såååååå vackra! Jag ha hittat min på gatan i London på 80-talet. Hoppas du kommer över en annan gång, kanske vi kudne träffas på en fika?
Tack Therese för awarden, antar den gärna!!! Pioner torde fungera lika bra som rosenblad, jag skall också prova.
Kram på er båda fina!