Tuesday, 14 July 2015

Mock orange and luck

Oh my, yesterday I spotted a mock orange (fin. Jasmike, sve. Schersmin) in my garden. It is huge, like a tree. In full bloom. It was slightly hidden behind the lilacs, that are dominant in my garden.
But there it was. So I picked a few branches and the wonderful scent spread in my kitchen. Lucky me!

Later in the evening I received a wonderful bouquet of red roses from my darling, so now my kitchen is full of flowers. Once again, lucky lucky me! Extremely spoiled human waving and wishing you a wonderful tuesday!

As I probably mentioned above, I happen to be a very lucky human, I have three young persons helping me out in my garden. Due to a car-accident soon 12yrs ago, I have a shoulder injury that at times lets me know of its existence. Especially if I dig with a spade, so unfortunately I will never fit as a gravedigger! In front of my house, there's a huge flowerbed, with Mezereum, which is a highly poisonous plant, so I want it gone from my garden. I also want to lower the flower bed.
These three kind souls are part of a workshop aimed at younger persons, that haven't found their path so to speak, and need a little help in finding what it might be they want to work with, or study in life, or even in the near future. So they work on various projects together in small groups, and sometimes individually. Today they are helping me. And I am very grateful.

5 comments:

Cheri said...

Voi miten kaunis jasmikkeen oksa maljakossa. Minä olisin iloinen jos näsiä kukkisi pihassani keväisin, eihän sen myrkyllisyys haittaa kun sen tietää. Iloista kuulla, että saat apua, josta kaikki hyötyvät, sekä tekijät, että avun saaja.

Temps Perdu said...

Minun pihassani tuo näsiä oli paraatipaikalla, valloittanut suuren osan pihasta ja jotenkin en siitä tykännyt vaikka vanha kasvi on kyseessä. Sen kukinta on lyhyttä ja sitten se on vihreä pensas kunnes pukkaa noita marjoja syksyn lähestyessä. Se on kuitenkin sen verran myrkyllinen etten ihan paraatipaikalle haluaisi sitä. Luonani vierailee suht. paljon koiria ja lapsia, niin tuntui hyvältä ratkaisulta poistaa. Enkä jää kaipaamaan!

G:a Affären said...

Åhh, jag visste inte att den var giftig. Men den finns inte heller i min trädgård.
Så bra med ungdomar som känner att de behövs och gör ett bra jobb! Förstår också att du inte klarar av att gräva med den axeln.
Schersmin finns även hos mig och den doften är magisk, även om underbart är kort!

Däremot verkar er kärlek allt annat än kort. En omtänksam man som vårdar kärleken och även kommer med rosor till dig, härligt!

Kramar /Cia

G:a Affären said...

Åhh, jag visste inte att den var giftig. Men den finns inte heller i min trädgård.
Så bra med ungdomar som känner att de behövs och gör ett bra jobb! Förstår också att du inte klarar av att gräva med den axeln.
Schersmin finns även hos mig och den doften är magisk, även om underbart är kort!

Däremot verkar er kärlek allt annat än kort. En omtänksam man som vårdar kärleken och även kommer med rosor till dig, härligt!

Kramar /Cia

Temps Perdu said...

Ja, de unga var så otroligt fina, en av killarna gav en puss på min kind när de gick och jag tog honom i handen för att tacka för ett fint jobb. Jag tror det var mitt lite moderliga sätt, jag fjantade med frukt och saft och vatten och bullar och handskar...hih!
Och JA! Min älskling är underbar! Han är så snäll och så omtänksam! Härligt verkligen!